Érintetti jogok biztosítása nem ügyfél részére

2021.08.07.

A NAIH 10 millió forint bírságot szabott ki tévesen rögzített e-mailcímre küldött elektronikus levél küldése okán.

A nem érintett ügyfél e-mailcímére történt regisztrációt követően elektronikus hirlevél érkezett. A nem ügyfél jelezte az elektronikus levél küldőjen számára, hogy nem kéri a hírlevelet, töröltetni szerette volna az e-mailcímet. A törlésre a hírlevél küldőjének a honlapján csak a bejelentkezést követően lehetett volna sort keríteni, ugyanakkor mivel a nem ügyfél e-mailcímére történt a regisztráció a belépéshez szükséges információkat, adatokat nem tudta, ezzel meg is hiúsult az általa megfogalmazott kérés teljesítése, azaz az e-mailcíme az adatbázisban maradt. 

A nem ügyfél a problémát jelezte, azonban megoldás nem született, csak újabb hírlevél érkezett az e-mailcímére.

A NAIH megkeresését követően sikerült töröltetni a nem ügyfél e-mailcímét az adatbázisból.

A hírlevél küldője a NAIH előtt azzal védekezett, hogy ez egyedi eset, a hibák kijavítására, korrekciójára lépéseket tesz és tett.

A NAIH döntésében hosszasan részletezi a korábbi döntéseit, melyekben a nem ügyféli minőségben a kéretlen üzenetek, levelek ellen igyekeztek fellépni. A NAIH érdemi fellépésének köszönhetően sikerült a nem kért levelek küldőjét lépésre ösztönözni, megszüntetni a marketing célú üzeneteket

vissza

Hozzászólások

Név:
E-mail cím:
Hozzászólás:
A cikkhez még nincs hozzászólás.
Legyen Ön az első hozzászóló!